تکنولوژی WDR چیست؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
تکنولوژی WDR چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:52

اکثر تصادف هایی که در تونل های توحید و رسالت می شود ، در ورودی تونل اتفاق می افتد.

علت تصادفات چیست؟

کارشناسان اعلام کردند که مهمترین علت ، اختلاف نور محیط خارجی و داخلی تونل است . در یک روز آفتابی در خیابان قبل از ورود به تونل 100000 لوکس نور وجود دارد در حالی که در داخل تونل با توجه به چراغ های پروژکتوری که نصب شده است ، در حدود 100 لوکس نور وجود دارد .بنا بر این یکدفعه چشم انسان باید با نور محیط داخل هماهنگ شود و چند ثانیه اول تصویر درستی دیده نشده و اتومبیل جلویی به صورت یک سیاهی نا مفهوم دیده می شود .

از طرفی زمانی هم که از تونل خارج می شویم به علت بزرگ شدن مردمک چشم ، یکی دو ثانیه ای طول می کشد تا چشم به نور محیط بیرون طونل عادت کند در این حالت هم بسیار خطرناک است و در هنگام خروج از تونل با توجه به تابش نور بیرون به ماشین هایی که از روبرو می آیند ، باز هم تصویر اتومبیل روبرویی با مشکل مشاهده می شود.

همین مشکل برای دوربین های مداربسته نیز پیش می آید .یعنی اگر دوربینی را در فضای سر بسته ای نصب نماییم و این دوربین رو به نور پنجره یا درب ورودی نصب شده باشد ، تصویر شخصی که از درب وارد می شود سیاه و غیر قابل تشخیص است اما تصویر محیط بیرون روشن و واضح است .

کارخانه های سازنده دوربین مداربسته ، با قراردادن دو عدد CCD داخل دوربین ، این مشکل را برطرف کرده اند .هر CCD وظیفه دارد بخشی از تصویر را اسکن نماید ، سپس پردازشگر دوربین مداربسته به صورت خودکار این دو تصویر را با هم ترکیب کرده و یک تصویر به ما نشان می دهد که مشکل سیاه شدن چهره در آن بر طرف شده است و از طرفی تصویر بیرون همانطور روشن و با کیفیت بالا نمایش داده می شود.

این تکنولوژی WDR نام دارد که مخفف Wide dynamic range است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تکنولوژی WDR, CCDداخل دوربین, دوربین مدار بسته,